۵ عادت غذایی برای کاهش وزن

۵ عادت غذایی برای کاهش وزن

۵ عادت غذایی برای کاهش وزن

5 عادت غذایی برای کاهش وزن

۵ عادت غذایی برای کاهش وزن برای از دست دادن وزن، شما باید بر روی عادات غذایی خود تمرکز کنید. مشکل تغذیه خود را از ریشه حل کنید، عادت های غذایی خود را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که هر زمان که به آن نیاز دارید انجام دهید. تمرین مهم است، اما وقتی که آن را به کاهش وزن می رسد، تقریبا غیرممکن است که رژیم غذایی خوبی از ورزش بیرون بریزد. برای از دست دادن وزن، شما باید بر روی عادات غذایی خود تمرکز کنید. بهتر است که خودتان را وعده و وفادار نگذارید زیرا سنگ بزرگ علامت نیست! بنابراین، مشکل تغذیه خود را از ریشه حل کنید، عادت های غذایی خود را ارزیابی کنید و هر جا که نیاز دارید، تغییر دهید، مطمئن شوید که این کار را انجام دهید.
برای کاهش وزن بیشتر و بیشتر آب بنوشید
وقتی تحت رژیم هستید، آب باید بهترین دوست شما بشود. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از هر وعده‌ی غذایی، دو لیوان بزرگ آب بنوشید از غذایی که می‌خورید زودتر سیر شوید. زمان‌هایی هم که احساس می‌کنید باید چیزی بخورید، ابتدا آب بنوشید، اگر میلتان برطرف نشد، سراغ میان وعده‌ای سالم بروید. نوشیدن آب، نه تنها کمکتان می‌کند تا کمتر بخورید بلکه می‌تواند جایگزین خوبی برای آبمیوه‌ی صبحانه، نوشابه‌ی همراه غذا و یا قهوه‌ی بعدازظهرتان باشد.

برای کاهش وزن آهسته‌تر غذا بخورید
وقتی پشت میز می‌نشینید تا غذا بخورید، ممکن است آن‌قدر اضطراب خوردن داشته باشید که غذا را تند و تند ببلعید. این به ضرر کاهش وزن شماست. مطالعات نشان داده وقتی غذا را کاملاً می‌جوید، کالری کمتری هم دریافت می‌کنید. عادت ِ درست جویدن غذا به شما کمک می‌کند آهسته‌تر بخورید، غذایتان خوب هضم شود و قبل از اینکه پرخوری کنید، سیری را احساس کنید. این عادت نه تنها به نفع روند کاهش وزن شماست، بلکه حس خوبی از آرامش هم ایجاد می‌کند. یک جای آرام و راحت را برای غذا خوردن انتخاب کنید که هیچ حواس پرت کُنی دوروبرتان نباشد. روی جویدن هر لقمه تمرکز کنید، مزه مزه کنید و لذت ببرید.

برای کاهش وزن زودتر غذا بخورید
برای بیشتر افراد معمولاً این‌طور است که از خوردن صبحانه فرار می‌کنند اما شام را مفصل می‌خورند! برای آن‌هایی که قصد کاهش وزن دارند، باید دقیقاً برعکس باشد. صبح‌ها کالری بیشتری مصرف کنید چون در طول روز، آن‌ها را خواهید سوزاند و احتمال اینکه ناهار سنگینی بخورید، خیلی کمتر خواهد شد. شام باید سبُک‌ترین وعده‌ی غذایی‌تان باشد، چون برای استراحت کردن و خوابیدن آماده می‌شوید. هیچ چیزی بدتر از رفتن به رختخواب با معده‌ی پُر و سنگین نیست.

برای کاهش وزن هر چیزی را که می‌خورید یادداشت کنید
یک دفترچه‌ یادداشت با خود داشته باشید و هر چیزی را که می‌خورید و یا هر وسوسه‌ای که برای خوردن پیدا می‌کنید را یادداشت کنید. نوشتن به شما کمک می‌کند با چشم‌هایتان ببینید چه چیزهایی و چه مقدار غذا می‌خورید و چه عوامل بیرونی استرس برانگیزی روی رابطه‌ی شما با غذا اثر می‌گذارند.

برای کاهش وزن هوشمندانه خرید کنید
وقتی برای خرید می‌روید، هیچ خوراکی وسوسه برانگیزی را انتخاب نکنید. سبد خریدتان را از میوه‌ها و سبزی‌های تازه، بری‌ها، غلات و پروتئین پُر کنید و سراغ غذاهایی که افزودنی‌های مضر دارند نروید.

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ