بررسی فراری F12 Tdf

بررسی فراری F12 Tdf

بررسی فراری F12 Tdf

بررسی فراری F12 Tdf

بررسی فراری F12 Tdf نسخه Tdf فراری F12 یکی از کمترین مدل های این ماشین ایتالیایی است که فقط یک دستگاه از این مدل با یک رنگ آبی خاص است. پس از انتشار فراری F12 Tour de France (Tdf)، این ستاره ایتالیایی به رنگ های مختلف ظاهر شده است، اما این رنگ آبی خاص با همه آنها متفاوت است.
این رنگ که با کد آبی الکتریکو شناخته می‌شود، در ۷۹۹ دستگاهِ تولید شده از فراری F12 Tdf، تنها نسخه‌ی ویژه‌ی موجود است، و در حال حاضر، توسط وب‌سایت جیمز ادیشن، به فروش گذاشته شده است. نسخه‌ی تور دو فرانس، برای گرامیداشت مسابقات دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی، که فراری بی رقیب بود، ساخته شده است. این نسخه، از پیشرانه‌ی مدل برلینتا F12 با ۱۲ سیلندر Vشکل تنفس طبیعی به حجم ۶.۳ لیتر که ۷۳۰ اسب بخار توان خروجی داشت، استفاده می‌کند که البته در نسخه‌ی تور دو فرانس، ۴۰ اسب بخار ارتقا قدرت داشته است. سوپراسپرت F12 Tdf، در زمان ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در زمان ۷.۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
مالک خودرو، در انتخاب آپشن‌های فراری چیزی کم نگذاشته است. از آپشن‌های این سوپر اسپرت منحصر به فرد، می‌توان به رنگ نقره‌ای رینگ‌ها و لنت‌های ترمز، تزئینات فیبر کربن در سپر جلو، رکاب‌ها، ورودی‌های هوا، دیفیوزر و بخش عقب آن، اشاره کرد. حتی پوشش فیبرکربنی موتور خودرو، به امضای رانندگان فرمول یک، ماریزیو آریوابنه، سباستین فتل و کیمی رایکونن مزین شده است.
در فضای داخلی، تزئینات اضافی و بی مورد حذف شده است. در حقیقت بجز دکمه‌ی آزاد کردن کمربند ایمنی به رنگ نارنجی و تعدادی دکمه‌ی قرمز رنگ، فقط شاهد رنگ مشکلی صندلی‌های چرمی و دوخت‌های سفید رنگ هستیم.

این نسخه‌ی خاص از فراری F12 Tdf که در حال حاضر در هلند قرار دارد، با کارکرد ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر و با قیمتی معادل ۷۸۱ هزار و ۵۰۰ یورو (حدود ۹۵۰ هزار دلار) به فروش گذاشته شده است.