تغییر رفتار تهاجمی پارت چهار

تغییر رفتار تهاجمی پارت چهار

تغییر رفتار تهاجمی پارت چهار

روانشناسی رفتاردلایل رفتار تهاجمیغلبه بر اعصبانیت-تغییر رفتار تهاجمی پارت سه

تغییر رفتار تهاجمی پارت چهار

مرحله ۴: مدیریت انکار (قابل پیش بینی)

مادر: آه، خوب. این فقط یک فکر بود که ذهنم را فراموش کرد که می خواستم با شما به اشتراک بگذارم. من مطمئنا می فهمم که زندگی شما در حال حاضر بیشتر در معرض دشواری است. برای ایجاد زندگی راحت تر و کم کردن بار بر روی شما، به یاد داشته باشید، هر روز در ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر به شما تلفن می زنم تا اطمینان حاصل شود که در منزل هستید.

کریستین: خوب اما من هنوز آرزو می کنم به شما اجازه می دهم که گاهی دوست داشته باشم. من هر روز تنها خودم را در خانه می بینم.

مادر: با تشکر از شما برای به اشتراک گذاری این، کریستین. من می دانم که سعی کردم به من بگویم که احساس تنهایی چند هفته پیش بود، اما هنگامی که آن را بالا بردید، در خلق و خوی بدی بودم و با احساس گناه تو پاسخ دادم. متاسفم که من گفتم واکنش من در آن روز احتمالا شما را حتی بیشتر عصبانی کرد و باعث شد که شما به من نشان دهید که احساسی دارید.

کریستین: مرتب کردن بر اساس.

مادر: این قابل فهم است برای شما سخت بود که به من بگوید که احساس کردم و واقعا متاسفم. وقتی احساسات شما را به اشتراک می گذارم، بهترین کارم را انجام خواهم داد. من همچنین می خواهم که شما به طور مستقیم به من بگویید که چگونه احساس می کنید – البته من در حال حاضر در حالت خیره کننده ای نیستم – و برای اجتناب از نشان دادن من به روش های غیر مستقیم، مانند ارسال پیام کوتاه به من، زمانی که من از شما بخواهید . میتوانیم بر سر آن توافق کنیم؟

کریستین: مطمئنا متاسفم، مامان این فقط این بود که من خیلی دیوانه بودم و خیلی ناراحتم که تنها بودن را داشتم و نمی دانستم چطور به شما بگویم.

مرحله ۵: مجددا دیدگاه را ببینید

کریستین و مادرش برنامه هایی برای کریستین برای سه روز در هفته برای یک دوست پس از سه ماه و برای کریستین برای انجام تئاتر در مدرسه در روزهای دوشنبه برنامه می گذارند، به طوری که تنها پنج شنبه ها تنها در خانه بود. این تنظیم خیلی خوب کار کرد. چندین هفته بعد، زمانی که مادر کریستین دختر خود را در یک شب جمعه در یک خانه دوست در شب جمعه غرق کرد، کریستین با دادن مادرش به درمان خاموش پاسخ داد.

پس از دادن دخترش به یک روز کامل برای پردازش احساسات خود و انتخاب متفاوت در مورد اینکه چگونه خشم خود را بیان کنید، مادر با یک فکر جدید به کریستین نزدیک شد:

مادر: کریستین، تصور میکنم شما ناامید هستم که قادر به خواب در خانه دوست شما نیستم و با من عصبانی نشوید تا مجوز ندهید. این کاملا قابل فهم است با این حال، امتناع از صحبت کردن با من به یاد من میرسد که چند هفته پیش اتفاق افتاده بود، زمانی که من پیام کوتاهی از من پس از مدرسه نگرفتید، و من فقط میخواستم بدانم که آیا شما دوباره تصمیم به مخفی کردن خشم خود را به جای بحث در مورد آن به طور مستقیم.

کریستین: من نمی دانم شاید.

مرحله ۶: حوزه های صلاحیت را تأیید کنید

این روند راه تازه ای برای کریستین و مادرش برای برقراری ارتباط به وجود آورد. کریستین می دانست که او دیگر نمی تواند خشم خود را تحمل کند. او همچنین می دانست که مادرش در مورد او به اندازه کافی دقت می کند تا همیشه با یک اختلاف نظر تماس برقرار کند و از او دعوت کند که بدون هیچ ترس از مجازات و یا بدرفتاری از خشم خود صحبت کند.

مادر کریستین آن را نقطه ای برای تمجید دختر خود را هر بار که او خشم خود را در روش های قاطعانه و مستقیم بیان کرده و آن را بسیار سخت به الگوی تحریک خشم بیان هر زمان که ممکن است تلاش کرد.

آیا مادر و دختر هم گاهی اشتباه می کنند؟ البته. آیا هر بار خلق و خوی خود را حفظ می کنید؟ به هیچ وجه. اما فرایند تقابل خوش بینانه و انتظار اینکه خشم احساسی قابل قبول برای ابراز در خانواده اش باشد، باعث شد که این افتادگی ها به مراتب کمتر اتفاق می افتد و قطعنامه های دوستانه آنها بسیار ساده تر می شود.

چرا کار می کند

در هسته خود، مهارت تقابل خوش بینانه با شناسایی خشم درونی کار می کند. در حالی که یک فرد غير منفعل و غلط و تلاش برای پنهان كردن خشم و دیگران برای بیان آن از طريق رفتارهای غير كنترل خود، هدايت می كند، مقابله خوش بينانه به مسؤوليت دادن افكار، احساسات و رفتارها به طور كامل در دستان خود كمك می كند از افراد غیر فعال و تهاجمی.

در حالی که مقابله خوش بینانه اثر مهمی بر فرد فرد تهاجمی می گذارد، به عنوان یک ابزار برای یک بزرگسال در برخورد با یک کودک، دانشجو، همسر، دوست یا همکار، در معرض خطر است. به جای اینکه در استدلال های ناامیدکننده به دست آید، Cycles ™ Conflict بی پایان و جنگ های آسیب زدن به رابطه، روند گام به گام مقابله خوش بینانه به بزرگسالان یک نقشه راه برای هدایت کنترل و کنترل خشم پنهان می دهد.

برای مطالعه پارت های دیگر روی گزینه های زیر کلیک کنید

تغییر رفتار تهاجمی پارت یک

تغییر رفتار تهاجمی پارت دو

تغییر رفتار تهاجمی پارت سه