غذاهایی که میل جنسی خانم ها را افزایش میدهد

غذاهایی که میل جنسی خانم ها را افزایش میدهد

غذاهایی که میل جنسی خانم ها را افزایش میدهد

غذاهایی که میل جنسی خانم ها را افزایش میدهد

غذاهایی که میل جنسی خانم ها را افزایش میدهد-افزایش میل جنسی زنان-مطالعات متعدد نشان داده اند که مواد غذایی مختلف هم می‌توانند بر روی احساسات جنسی ما تاثیر بگذارند. بر اساس مطالعه ای که در آمریکا انجام شده است، کمبود اسید فولیک (یکی از ویتامین های گروه B) تمایل به برقراری رابطه جنسی را کاهش می دهد. این نکته به ویژه در میان خانم ها مشاهده شده است زیرا اغلب آنها به میزان کافی ویتامین های گروه B را دریافت نمی کنند.
اسید فولیک که با نام فولات یا ویتامین B9 نیز شناخته می شود در حبوبات به ویژه عدس، سویا، غلات سبوس دار و سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج، جعفری، کلم بروکلی، نخود فرنگی و مارچوبه یافت می شود.
یکی دیگر از غذاهای مفید برای زنان برای افزایش میل جنسی خانم ها، ماده معدنی آهن است. فقر آهن و کم خونی ناشی از آن، خلق و خوی زنان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و موجب کاهش تمایلات جنسی آنها می شود. جگر و انواع گوشت ها به ویژه گوشت قرمز، حبوبات، سبزیجات سبز و زرده تخم مرغ منابع غنی آهن به شمار می روند.

وبتامین های نوع B

ويتامين B۱:
اين ويتامين در انجام متابوليسم كربوهيدراتها نقش اساسي دارد و هم چنين در كاركرد اعصاب مركزي و نروها موثر مي باشد
اين ويتامين در غذاهاي سبوس دار، سيب زميني، حبوبات ، آجيل و گوشت به وفور وجود دارد. هم چنين اين ويتامين معمولا با ويتامين هاي B۲,B۳,B۵,B۶وB۱۲ و اسيد فوليك به صورت كمپلكس در ويتامين B كمپلكس موجود است.
در صورت كمبود اين ويتامين در بدن بيماري بربري و التهاب نروهاي عصبي ممكن است بوجود بيايد.
اين ويتامين هم چنين براي درمان كم اشتهايي ، كوليت والسروز و بيرون روي مزمن به كار برده مي شود.
از این ویتامین براي تقويت سيستم ايمني در افراد مبتلا به بيماري ايذر، دردهاي بيماران ديابتي، بيماري حركت و تنظيمات خلقي استفاده می شود.

ويتامين B۲:
اين ويتامين براي رشد سلولي، متابوليسم پروتين در بدن و ايجاد انرژي در بدن نقش اساسي دارد.
اين ويتامين به صورت وافر در فراورده هاي لبني مانند شير و پنير و نيز در تخم مرغ و جگر يافت مي شود.
كمبود اين ويتامين به صورت مجزا كمتر ديده مي شود و معمولا در افرادي كه گياه خوار بوده و يا از نظر تغذيه اي دچار مشكل هستند كمبود اين ويتامين به همراه ديگر ويتامين هاي گروه B به چشم مي خورد.

ويتامين B۳:
اين ويتامين براي تنفس سلولي و نيز متابوليسم كربوهيدراتها در بدن ضروري مي باشد.
اين ويتامين در گوشت ، ماهي، جگر، غذاهاي سبوس دار،سبزيجات سبز رنگ و حبوبات يافت مي شود.
كمبود متوسط اين ويتامين موجب سخت شدن هضم غذا، سرگيجه و احساس ضعف، افت دهان، استفراغ و افسردگي مي گردد.
در مواردي كه كمبود شديد اين ويتامين وجود دارد علايمي مانند: ضخيم شدن پوست به همراه خارش ،ورم لب و تورم زبان،سردرد، ضعف حافظه و فراموشي و تهوع و استفراغ ممكن است بروز نمايند.

ويتامين B۶:
اين ويتامين نقش أساسي در فعاليت ٦٠ انزيم در بدن را ايفا مي كند.
اين ويتامين در جگر، گوشت، غذاهاي سبوس دار، ماهي و حبوبات يافت مي شود.
طبق تحقيقات انجام شده مشخص شد كه افرادي كه كمترين سطح ويتامين B۶ را دارند بيشترين مقدار التهاب را داشته اند. التهاب مزمن مي تواند عامل بروز بيماريهايي مانند بيماري هاي قلبي، سكته مغزي و ديابت نوع ٢ باشد.
اين ويتامين در خانمها براي كمتر شدن مشكلات قبل از شروع پريود ماهيانه به كار برده مي شود از ديگر كاربردهاي اين ويتامين مي توان به كم شدن حالت تهوع صبحگاهي در خانمهاي باردار ،کنترل افسردگي بعداز زايمان و كنترل افسردگي دوران يائسگي نام برد.
هم چنين در بيماران مبتلا به الزايمر، كودكان بيش فعال و أوتيسم نقش مثبت اين ويتامين به اثبات رسيده است.

ويتامين B۱۲:
اين ويتامين در إيجاد و گسترش سلولهاي قرمز خون نقش اساسي دارد. هم چنين اين ويتامين در متابوليسم چربي ها، كربوهيدراتها و پروتين نقش اساسي ايفا مي كند. اين ويتامين در گوشت ، شير و فراورده هاي ان، تخم مرغ و جگر وجود دارد.
در گروههاي زير ممكن است كمبود ويتامين B۱۲ بروز پيدا نمايد:

افرادي كه به علتي قسمتي از معده و يا روده كوچك خود را از دست داده اند.
افراد مبتلا به بيماري كرون و بيماري سياليك
افرادي كه مشروبات الكلي به مقدار زياد استفاده مي نمايند
افراد مبتلا به بيماريهاي خودايمني مانند لوپوس
افراد گياهخوار بويژه افرادي كه از تخم مرغ هم استفاده نمي كنند
افرادي كه به صورت مداوم و به مدت طولاني از داروهاي كأهش دهنده أسيد معده استفاده مي نمايند .

كمبود اين ويتامين ممكن است موجب بروز علايمي مانند: رنگ پريدگي، خونريزي از لثه، سرگيجه و احساس خستگي زودرس، افزايش ضربان قلب، كبود شدن اعضای بدن به اساني و كاهش وزن شود.